Co by měli předškoláci zvládnout v tomto školním roce:
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci prosinci:
- vánoční zvyky a tradice, zásady slušného chování (pozdrav, poděkování, prosba, omluva, vhodnost tykání x vykání, …)
- pohádka „O perníkové chaloupce“ (vyprávění podle obrázkové osnovy)
- opakování geometrických tvarů, větší x menší, počítání v oboru do 10, číselná řada po jedné i do 20, třídění podle tří kritérií (barva, tvar, velikost), karetní a deskové hry zaměřené na předmatematickou gramotnost
- grafomotorika: napodobování jednoduchých grafických tvarů
- cvičení jemné motoriky: vázání mašlí
- cvičení hrubé motoriky: běh, překonávání překážek, relaxace
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci listopadu:
- listnaté a jehličnaté stromy, plody podzimu, význam lesa, ekologie
- historie a zeměpis ČR
- pohádka „O Červené Karkulce“ (dramatizace, tvoření přímé řeči), cvičení intenzity hlasu, zraková diferenciace, hra Aktivity (rozvoj slovní zásoby, neverbální komunikace, …)
- předmatematická gramotnost: geometrické tvary, počítání v oboru do deseti
- grafomotorika: správné sezení při psaní, uvolnění ruky, špetkový úchop (rovné čáry)
- cvičení jemné motoriky: sebeobsluha (vázání uzlů), Vv – práce s fixami a vodovými barvami
- cvičení hrubé motoriky: akrobacie na žíněnkách (kolébka, válení sudů, kotoul vpřed, …), cvičení se stuhami
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci říjnu:
- časová orientace (včera, zítra, odpoledne, večer, dny v týdnu, měsíce v roce, roční období, …), režim dne
- roční období podzim (charakteristika), ovoce a zelenina
- dramatizace pohádky „O veliké řepě“
- zraková a sluchová analýza a syntéza, zraková paměť, hra na rytmické nástroje (lidové písně, říkadla)
- číslo, číslice, číselná řada do dvanácti, grafická podoba čísel, první, druhý, poslední, směr zleva doprava
- grafomotorika: dolní a horní oblouk, kruhový pohyb, dolní kličky
- správné držení nůžek, stříhání podle rovných čar, papírové puzzle
- hry v tělocvičně
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci září:
- vyprávění zážitků, umět se představit, znát svou adresu, jména rodičů, sourozenců, učitelů a kamarádů z MŠ
- dramatizace pohádky „O boudě, boudičce“
- zraková a sluchová diferenciace, rytmizace, slabikování, slova nadřazená a podřazená
- číselná řada do deseti
- grafomotorika: uvolnění ruky, správné sezení a držení psacího náčiní, orientace na ploše
- jemná motorika: práce s papírem (trhání, skládání harmoniky) a temperovými barvami (špachtle)
- hrubá motorika: cvičení s míči (hody do dálky a na cíl, chytání, školka s míči), pochodování, štafety