Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website
 
 
 

Předškoláci

 
 

 

Co by měli předškoláci zvládnout

v tomto školním roce:

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci červnu:

- děti celého světa (multikulturní výchova)

- děti byly poučeny o bezpečnosti (umět se vyhnout nebezpečí: neznámí psi, lidé, drogy, ostré předměty, …)

- časová orientace, roční období léto (charakteristika)

- pohádka „Hrnečku, vař“

- tvoření vět, dechová cvičení, opakování naučených písní, vyjádření melodie pohybem

- číselná řada a grafická podoba čísel do 12

- práce s papírem (překládání)

- grafomotorika: uvolnění ruky, opakování správného držení tužky (smyčky)

 

- hry v tělocvičně bez zrakové kontroly, míčové hry, švihadla (přeskoky), akrobacie na trampolíně a žebřinách

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci květnu:

- stromy a květiny na jaře, strom x keř, kmen koruna, kořen, co rostliny potřebují k životu, ekologie

- dopravní výchova – dopravní prostředky, dopravní předpisy, barvy na semaforu, dopravní značky, přecházení přes silnici, záchranáři, bezpečná jízda na kole

- rýmy (slova zvukově podobná), dějová posloupnost, časová orientace

- logopedická pohádka O žabáku Pufíkovi

- opakování geometrických tvarů, počítání v oboru do deseti, grafická podoba čísel, orientace na ploše

- grafomotorika – uvolnění ruky, správné držení tužky (rovné čáry)

- zavazování tkaniček, práce s vodovými barvami (soutisky), práce s papírem (skládání)

- hry s míčem

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci dubnu:

- roční období jaro, zvířata domácí, lesní, exotická

- pohádka O chytrých kůzlátkách (dramatizace)

- sluchová diferenciace, hádanky, vtipy, nesmysl na obrázku, slova souřadná, nadřazená, podřazená, pantomima, tvoření otázek a zdrobnělin, stupňování přídavných jmen a příslovcí

- vyprávění zážitků, dějová posloupnost (vyprávění podle obrázkové osnovy)

- zraková cvičení – figura a pozadí, procvičování geometrických tvarů

- grafomotorika - řešení bludiště, lomený oblouk, ulita

- jemná motorika - práce s papírem (přeložení, stříhání nůžkami, lepení, obkreslování podle šablony, koláž), pletení copánku

- hrubá motorika - akrobacie na žíněnkách, hry s míčem

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci březnu (příprava na zápis do 1. ročníku ZŠ):

- povolání a řemesla, co dělají moji rodiče, co bych rád dělal já

- časová orientace (roční období jaro)

- pohádka „O Smolíčkovi“

- umět se představit, dělení slov na slabiky, vytleskávání rytmu písní, rytmická ozvěna, rozpočitadla, opakování písní a básní, synonyma, antonyma, homonyma, předložky, zraková a sluchová cvičení

- procvičování barev a geometrických tvarů, grafická podoba některých písmen a čísel, číselná řada do deseti, orientace na ploše

- grafomotorika: vlnky, řešení bludiště

- cvičení jemné motoriky: práce s vodovými barvami a krepovým papírem (mačkání, trhání a lepení), zapínání knoflíků a zipů, vázání mašlí

- cvičení hrubé motoriky: běh přes překážky, přeskoky, hry s míčem, cvičení se stuhami

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci únoru:

- vesmír a planeta Země (zkoumání vesmíru, rakety, sondy, dalekohledy, hvězdy, Slunce, planety, …), opakování adresy

- pohádka „O koblížkovi“

- rytmická ozvěna, slabikování, sluchová diferenciace (koš x kos, ples x les, miska x myška, …)

- orientace na ploše (řádky, sloupce, směr zleva doprava)

- opakování barev, geometrických tvarů, počítání v oboru do deseti

- uvolnění ruky, napodobování jednoduchých tvarů, bludiště

- práce s tuší, špachtlí a temperovými barvami

- sebeobsluha v jídelně, vázání mašlí

- cvičení s lanem a švihadly, hody a chytání

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci lednu

- zima (charakteristika, příroda, oblečení, zimní hry a sporty, …)

- pohádka „O Budulínkovi“, lidové hry a říkadla, hudebně pohybové hry

- sluchová diferenciace slov (první a poslední písmeno), tvoření jednotného a množného čísla, rytmická ozvěna, hra na rytmické nástroje, pantomima

- orientace v prostoru (nahoře, vpředu, vlevo, vpravo, …)

- vědomostní hry (rozvoj všeobecného rozhledu)

- předmatematická gramotnost: procvičování geometrických tvarů, porovnávání velikosti předmětů (větší, menší, rovná se)

- cvičení jemné motoriky (práce s papírem, vázání mašlí)

- grafomotorika – uvolnění ruky (krátké rovné čáry, body)

- hrubá motorika: akrobacie na žíněnkách a lavičkách, cvičení s míčky

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci prosinci:

- vánoční zvyky a tradice, zásady slušného chování (pozdrav, poděkování, prosba, omluva, vhodnost tykání x vykání, …)

- pohádka „O perníkové chaloupce“ (vyprávění podle obrázkové osnovy)

- opakování geometrických tvarů, větší x menší, počítání v oboru do 10, číselná řada po jedné i do 20, třídění podle tří kritérií (barva, tvar, velikost), karetní a deskové hry zaměřené na předmatematickou gramotnost

- grafomotorika: napodobování jednoduchých grafických tvarů

- cvičení jemné motoriky: vázání mašlí

- cvičení hrubé motoriky: běh, překonávání překážek, relaxace

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci listopadu:

- listnaté a jehličnaté stromy, plody podzimu, význam lesa, ekologie

- historie a zeměpis ČR

- pohádka „O Červené Karkulce“ (dramatizace, tvoření přímé řeči), cvičení intenzity hlasu, zraková diferenciace, hra Aktivity (rozvoj slovní zásoby, neverbální komunikace, …)

- předmatematická gramotnost: geometrické tvary, počítání v oboru do deseti

- grafomotorika: správné sezení při psaní, uvolnění ruky, špetkový úchop (rovné čáry)

- cvičení jemné motoriky: sebeobsluha (vázání uzlů), Vv – práce s fixami a vodovými barvami

- cvičení hrubé motoriky: akrobacie na žíněnkách (kolébka, válení sudů, kotoul vpřed, …), cvičení se stuhami

 

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci říjnu:

- časová orientace (včera, zítra, odpoledne, večer, dny v týdnu, měsíce v roce, roční období, …), režim dne

- roční období podzim (charakteristika), ovoce a zelenina

- dramatizace pohádky „O veliké řepě“

- zraková a sluchová analýza a syntéza, zraková paměť, hra na rytmické nástroje (lidové písně, říkadla)

- číslo, číslice, číselná řada do dvanácti, grafická podoba čísel, první, druhý, poslední, směr zleva doprava

- grafomotorika: dolní a horní oblouk, kruhový pohyb, dolní kličky

- správné držení nůžek, stříhání podle rovných čar, papírové puzzle

- hry v tělocvičně

 

Co jsme s předškoláky probírali v měsíci září:

- vyprávění zážitků, umět se představit, znát svou adresu, jména rodičů, sourozenců, učitelů a kamarádů z MŠ

- dramatizace pohádky „O boudě, boudičce“

- zraková a sluchová diferenciace, rytmizace, slabikování, slova nadřazená a podřazená

- číselná řada do deseti

- grafomotorika: uvolnění ruky, správné sezení a držení psacího náčiní, orientace na ploše

- jemná motorika: práce s papírem (trhání, skládání harmoniky) a temperovými barvami (špachtle)

- hrubá motorika: cvičení s míči (hody do dálky a na cíl, chytání, školka s míči), pochodování, štafety

 
 

Sdílet:

 

LETNÍ PRÁZDNINY - PROVOZ MŠ

 

KVĚTEN OČIMA DĚTÍ

 

ŠKOLNÍ VÝLET OČIMA DĚTÍ